V vse hitrejšem, današnjem tempu življenja težko ubežimo stresu. Slednjemu lahko podležemo pravzaprav povsod:  v službi, na cesti, v domači okolici ali na preprosti zabavi…za katero nam je pozneje lahko tudi žal, da smo sploh prisostvovali.

Stres je danes krivec za slabo voljo, izgubo vitalne energije, pomanjkanje razsodnosti, nizko samopodobo in marsikatere bolezni.

Različni ljudje različno doživljamo stres. Za nekatere bi lahko rekli, da niti niso pod stresom, a so navzven videti kot živčne razvaline. Spet za druge bi lahko rekli, da imajo resnično stresno življenje, a se na njih to niti ne opazi.

Vprašanje sledi: »Kako ublažiti stres in se hkrati znebiti ovir in strahov?«

Mindfullness – prisotnost tukaj in zdaj

O mindfullness tehniki (slov. čuječnost) se v zahodnem svetu govori šele nekaj zadnjih let. Stara budistična modrost, ki se razlikuje od klasične meditacije, a je kljub temu približek slednji, pomaga predvsem pri obvladovanju stresa.

Pri mindfullness se osredotočamo na lastno dihanje in skušamo opazovati misli, ki nas silijo v stresne situacije. S pomočjo osredotočanja na naš lastni vdih in izdih a hkrati z nepresojajočim (ne obstaja prav ali narobe) opazovanjem tistega, kar se dogaja v naši glavi, se lažje soočimo z vsakodnevnimi izzivi. Misli, ki nam povzročijo stres, niso stalne. Slednje je zelo pomembno ozavestiti, saj se le tako lažje osredotočimo na minljivost in opuščanje določenih misli.

In kako točno poteka?

Pri mindfullness ni potrebno meditirati v sede s prekrižanimi nogami…lahko se preprosto udobno usedete na stol ali uležete. Čeprav zadnje redko priporočam, saj nekatere ob izčrpanosti hitro vrže v spanec :). Ko se udobno namestite…zamižite…in dihajte…počasi. Vdih in izdih…naj bo spontano…brez hitenja…v lastnem ritmu. Osredotočajte se na vaše dihanje…in ko pridejo misli…jih opazujte…in pospremite naprej. Opazujte jih kot kakšne obiskovalce in ne jemljite jih preveč osebno. Verjemite, da vam bo tudi vaše telo zelo hvaležno, če se ne boste toliko ukvarjali z vašimi mislimi, ampak jih boste skušali opazovati »od daleč«.

S pomočjo mindfullness se s časom spremenijo naši odzivi na naše misli. Slednje je pravzaprav bistveno pri obvladovanju stresa.

Saj poznamo rek, da na dogodke velikokrat ne moremo vplivati, a vedno lahko vplivamo kako se bomo nanje odzvali.

S časom boste negativne misli ujeli, še preden bodo te lahko zavladale vašemu celotnemu telesu….in jih pospremili, da odidejo. Imeli boste večji nadzor nad svojim življenjem, saj vam bo veliko bolj jasno kdaj si zadeve sami še bolj otežujete. Pravzaprav bo manj rdečih alarmov v glavi.

Z mindfullness tehniko spreminjate zakoreninjene vzorce, zmanjšujete stres in povečujete strpnost. Vplivate na lastno srečo, povečanje vitalne energije in vsekakor na koncu na vaše psiho-fizično stanje.

Priporočam jo vsakemu, saj jo tako rekoč lahko izvajamo kadarkoli in kjerkoli…tudi z odprtimi očmi. Pomembno je, da smo prisotni – tukaj in zdaj.

Z ljubeznijo,
Merry
P.s. Mindfullness večkrat uporabim tudi pri samem coachingu. Ko se opazujemo, pridemo do določenih spoznanj, ko se sprejmemo z vsemi mislimi in občutki…pa lahko začnemo opuščati tisto, kar nam ne služi v najvišje dobro.