Mindfulness ali čuječnost

Stara budistična modrost za odpravljanje stresa

Z globalizacijo, razvojem tehnologij in gospodarskim napredkom smo v zadnjih letih vse bolj izpostavljeni stresu. Obremenjeni smo v službah zaradi dodatnih delovnih nalog in vse več papirologije, ki spremlja delovna mesta. Težko gremo mimo obremenjenosti naših otrok v šolah. Ko stopimo v trgovino, čutimo obremenjenost drugih ljudi, ki hitijo, da bi čimprej zaključili z opravki.

Delujemo v avtomatskem pilotu:

Brez zaznavanja dogajanja v nas in okrog nas smo osredotočeni na to, da opravimo čim več v čim krajšem času. Namesto, da bi se ustavili in vprašali kako se počutimo trenutno, smo z mislimi največkrat v prihodnosti. 

Obremenjenosti in stresu nenazadnje pripišemo:

  • našo slabo voljo,
  • pomanjkanje vitalne energije in razsodnosti,
  • nizko samopodobo,
  • nestrpnost in marsikatere bolezni.

 

 

Z mindfullness (slov. čuječnost) se povrnemo v življenje tukaj in sedaj, saj gre za psihološki proces, ki nam pomaga usmerjati pozornost na doživljanje v danem trenutku.

S pomočjo meditacije in ostalih tehnik razvijemo veščino opazovanja brez presojanja.

Seznanimo se z osnovno človeško duševno sposobnostjo polne prisotnosti in zavedanja o tem kje smo in kaj počnemo, brez da bi nas ob tem preplavili premočni občutki zaradi dogajanja v nas in okrog nas.

 

S pomočjo čuječega delovanja, torej s prisotnostjo »tukaj in zdaj« in brez presojanja, lahko naposled spreminjamo odnos do naših misli, okolice in nas samih.

 

Mindfulness je ena izmed pomembnejših elementov budističnih tradicij in govori o »budnosti, pozornosti in samopomoči«.

V zahodnih kulturah ima beseda veliko širši pomen, saj kot koncept govori o zenu (meditativnem stanju), vipassana gibanju (gibanje »k sebi«) in tibetanskih tehnikah.

 

S pomočjo zavedanja in izvajanja čuječnosti v praski dosežemo osebnostni razvoj, ki se odvija na spoznavanjusprejemanju in spremembah samih.

Klinična psihologija in psihiatrija so vse od sedemdesetih let razvile številne terapevtske pristope, ki temeljijo na pozornosti.

Mindfullness se v največji meri se uporablja kot pomoč za odpravljanje stresa in zmanjšanja tesnobe (anksioznosti).  

 

Programi, ki temeljijo na Kabat – Zinn in podobnih modelih, so bili sprejeti v šolah, v zaporih, bolnišnicah, veteranskih centrih in drugih okoljih.

MBSR (Mindfulness Based Stress Reduction) - 8 tedenski program

Program celostnega obvladovanja stresa je zasnovan na 8 tedenskem programu. Srečanja potekajo 1x tedensko. Na vsakem srečanju se dotaknemo določenih tem, vezanih na teorijo in prakso. Na srečanjih se prav tako izvajajo lahkotne vaje in meditacije.

MBSR je uporaben predvsem za tiste, ki:

  • Se veliko soočate s stresom.
  • V službi, doma, v vsakdanjem življenju
  • Težje spite.
  • Imate občutke tesnobe, različne strahove.
  • Določene telesne težave (kronična utrujenost, glavoboli, želodčne težave, razne bolečine).

Učinki programa MBSR:

  • Počutite se lahkotneje
  • Imate več energije
  • Povečan občutek notranjega miru
  • Višja samozavest, lažje sprejemanje življenja takšnega kot je
  • Boljše psiho-fizično počutje in zdravje
  • Na daljši rok lažje obvladovanje stresa v vsakdanjem življenju

Pred samo udeležbo programa se izvede tudi osebni pogovor.

8 SREČANJ

Vsebuje predstavitev teorije, pogovore, meditacije in vaje.
Med srečanji dobite domače naloge in audio posnetke za izvajanje meditacij.

  1. Uvod v mindfulness – čuječnost.
  2. Zgodbe našega uma.
  3. Stres v vsakdanjem življenju – opazovanje in obvladovanje stresa.
  4. Prisotnost – dihanje in obvladovanje stresa.
  5. Čustva – sprejemanje, dopuščanje.
  6. Misli niso dejstva.
  7. Delovanje – Kako lahko poskrbim zase?
  8. Kvaliteta življenja in kakovost bivanja.

Prispevek na osebo znotraj skupine:
Posamično srečanje (1 x teden, skupaj 8 tednov) traja dve šolski uri. Po 8ih srečanjih se izvede celodnevno srečanje (6 ur). Cena celotnega programa je 260 evrov.

Dodatno:

  • Čuječnost uporabljam tudi pri osebnih svetovanjih in mentorstvih (life coaching – življenjsko mentorstvo). 
  • Za podjetja je program lahko časovno prilagojen ali povezan z drugimi programi in delavnicami.

 

Za dodatne informacije o programu me lahko kontaktirate preko spodnjega obrazca ali na gsm 051/321-353. 

Ime

Priimek

E-pošta (obvezno)

Zadeva

Vaše sporočilo